Monday, April 18, 2011

60 soalan untuk diri sendiri

1. Siapakah diri kamu?
seorang yang suka membebel..=p

2. Apakah yang membuatkan kamu berasa beruntung sangat?
 Ada yang sayang, cinta dan kasihkan saaya.

3. Apakah perkara penting dalam hidup anda?
makan,minum,sembahyang,holiday.

4. Terangkan serba serbi tentang diri anda.
pendiam, suka tolong org, lembut hati, pemarah, pembebel.=p

5. Kamu sayangkan diri kamu? Kenapa?
mesti la, sebab diri saya sungguh berharga..=D

6. Lihat diri kamu, adakah hidup kamu seperti yang kamu impikan?
ya, sy sukakan hidup yang sangat simple.

7. Jika kamu mempunyai tenpoh setahun untuk hidup, apakah yang akan kamu lakukan?
bertaubat

8. Perkara yang kamu pelajari ketika bercinta.
erti kesabaran

9. Apakah nasihat untuk diri kamu tentang 3 tahun lepas?
jangan mudah dipergunakan! hate it!

10. Adakah kamu sibuk sekarang? Adakah 3-5 tahun lagi diri kamu akan sibuk seperti ini lagi?
setakat ni tak sangat

11. Apakah peluang yang kamu cari?
peluang kerja gaji yang lumayan

12. Bagaimana kamu mahu mencipta peluang ini?
usaha tangga kerjayaan

13. Jika kamu diberi peluang melakukan sesuatu yang percuma sejam, apa yang akan kamu buat?
amik barang2 chopard, habib jewel, beg guess, baju2 rekaan pereka terkenal.

14. Apakah yang akan kamu lakukan jika mempunyai wang yang tiada had?
beli rumah, beli kereta, bawak satu family g tunai haji.

15. Apakah yang kamu nak capai setahun akan datang? 3 tahun, 5 tahun dan 10 tahun?
1 tahun: beli rumah (aset)
3 tahun: bawak ibu ayah tunaikan haji
5 tahun: ada 2 orang anak
10 tahun: -no komen lah-

16. Jika kamu akan mati esok, apakah perkara yang membuatkan kamu menyesal?
tak sempat nak bertaubat dan mintak ampun dari sume org.

17. Kamu mempunyai RM1 juta.
beli rumah, TUNAI!

18. Kamu suka kerja kamu?
ntah, mengganggur lagi, haha 

19. Apakah pekerjaan yang sesuai untuk kamu?
tak suka keje makan gaji, sampai bile nak kaye??

20. Rumah idaman kamu.
semi-D yang ruang letak kereta sangat besar da luas, ada ruang kat tepi rumah untuk letak meja bersantai waktu petang, ada ruang kat belakang rumah untuk jemur baju2, ada ruang tamu, ruang makan, dpur yang besar, bilik utama ada aircnd dan kipas, katil bertiang dari kayu.=D =D

21. Apa yang kamu perlu buat untuk mencapai mendapatkan rumah idaman?
kerja keras! xpun gune duit laki la..=p=p

22. Apa yang kamu takutkan?
Allah SWT. perompak. perogol. hantu!

23. Perkara buruk yang kamu nak tinggalkan?
sifat hot tempered

24. Apa yang akan terjadi pada diri kamu 1 tahun, 3 tahun, dan 5 tahun akan datang ?
1 tahun: still anak dara
3 tahun: ada anak
5 tahun: jadi datin..=p

25. Di mana akan kamu tinggal 1 tahun, 3 tahun, akan datang?
1 tahun: rumah
3 tahun: rumah idaman semi-D

26. Bagaimana kamu mengubah seseorang?
tu sume bergantung pada diri masing2.

27. 5 orang yang kamu habiskan masa bersama.
keluarga.adik2.kawan2.laptop.

28. Siapakah inspirasi kamu.
bonda! seorang yg tabah hadapi dugaan.

29. Barang2 yang ada dalam handbag kamu.
hphone.purse.beg mekap.duit emergency.kipas tgn.

30. Ciri ciri pasangan kamu yang kamu suka.
terima sume kebaikan dan keburukan dia.

31. Di mana kamu selalu lepak?
mamak


32. Bagaimana kamu atasi kemarahan?
keluar jalan-jalan, dan shopping! haha

33. Kamu takut jika ada seseorang yang dekatkan dirinya dengan kamu? Kenapa?
takut la, kot2 die perogol ke, eiii

34. Siapa orang yang paling penting dalam hidup kamu di dunia ini?
Allah swt.

35. Minuman feberet.
teh hijau.teh tarik.

36. Jenis orang yang kamu ingin luangkan masa bersama.
orang yang menyanjung diri ni sbg seorang wanita, isteri dan ibu kpd anak2.

37. Siapakah 3 mentor kamu.
keluarga.dato ct.diri sendiri.

38. Kamu mempunyai haiwan peliharaan?
tak suka!

39. Apa yang kamu mahu kami gelarkan kamu?
effa

40. Kamu membesar di.....
somban tanah air den.

41. Jenis filem kegemaran.
addicted to hindi!

42. Adik beradik?
5 org.

43. Dimana tempat percutian yang selalu keluarga kamu tujui.
nk jimat bajet, pd, Glory Beach Resort.

44. Pekerjaan ibu bapa kamu.
ayahnd: pen.pengarah kastam.
bonda: buat dan jual kuih dan laksa.

45. Kamu mempunyai poster yang ditampal di dalam bilik kamu? Siapa?
dulu dafi af5. bila da besar ni, no any posters please !

46. Tempat yang selalu kamu pergi
mane2 je yang boleh tujui.

47. Target umur kahwin?
sampai seru, kahwin laa

48. Warna kegemaran.
putih.silver.

49. Bila kamu mula jatuh cinta?
cnta monyet pun nk termasuk sekali ke?=p

50. Perkara yang paling kamu suka buat?
melancong!
51. Tempat pelancongan yang kamu paling teringin kamu pergi.
cochin,india. bandung,indonesia. paris.

52. Bahagian mana tentang diri kamu yang paling kamu kurang gemar?
kaki!

53. Jika kamu bersedih, apa yang selalu kamu buat?
pasang lagu hindustan sekuat alam dan nyanyi.

54. Impian perkahwinan kamu.
akad nikah penting. sanding kat umah je cukup, xpyh nk mnunjuk2 sgt.

55. Anak-anak pula bagaimana?
bergantung pd Allah nak bagi rezeki.

56. Falsafah hidup.
buat selagi masih bernyawa dan tak bercanggah.

57. Kereta kegemaran kamu.
sporty,cumel2, senang nak masuk parking. MYVI dihatiku.

58. Jenis rumah yang kamu diami sekarang.
teres 2 tingkat yang da diubah suai.

59. Tiap-tiap pagi, apa yang kamu selalu lakukan?
kemas rumah perkara wajib.

60. Airasia? Malaysia Airlines?
airasia pilihanku. LOW COST!

Monday, April 4, 2011

eksiden pulak!

lepas admitted dari hospital, esoknya kami sekeluarga termasuk la kakak sepupu saya tido umah nenda.
sebab ade kenduri doa selamat nak g mekah n lenggang perut.
tapi saya, bonda n adik2 lelaki datang dulu n kakak sedare + adik ppuan dtg kmudian sb dorang g bndar.

saya sampai je umah nenda,terus baring, tak tahan sakit kepala.
kejap tu terdengar bonda keluar tergesa2, tak sempat nak tanya.
dalam setangah jam camtu, bonda call.
bonda: ibu nak bagitau ni, jangan terkejut, jangan menjerit tau.
saya  : ok, kenapa?
bonda: kakak xciden ni, kat simpang kuil india.
saya: ha???!

terus saya menjerit, terkejut la.
kete depan belakang kemek, lori langgar belakang.
mujur adik n kakk sedare ok.
terus sihat saya dengar, siap boleh ikut dorang g bt report kat balai polis seremban 2, hehe.


ni kat bengkel yang tarik kete.

masuk hospital..

huiii!
sebenarnya, mase holiday seminggu tu, saya demam panas.
TAPI buat2 la sihat, nanti tak dapat jalan2, hehe.
kat penang, hari nak balik seremban, badan ni tersangat la sakit dan tak dapat tahan lagi.
mengigil2 tahan sejuk.
tengahari lepas check out, bonda bawak saya g KPJ Penang.

doktor suruh tahan wad immediately.
tapi taknak sebab nak balik seremban da.
then, doktor bagi ubat tahan sakit.

sampai seremban, esoknya terus g hospital sebab da tak tertanggung sakitnya.
terus masuk wad trauma, tak boleh blah! haha trauma la sgt kan..=p
doktor amik darah n masuk air.

bila air da masuk dalam badan ni, terus elok, da tak sakit badan.
doktor suspek denggi.

ni la akibatnya suke sangat holiday..=p 



holiday seminggu !

hi ! =)
da lame tak update blog, bz laa..
kali ni saya nak cerita tentang holiday seminggu saya.
lame giler tanpa kami sedari.

ingat tak hari pertama jepun kena tsunami, kami pula ke bukit merah,perak.
g laketown resort, tido sane semalaman.
oh ye, kami tu bonda, adik2, dan kakak sedara.
plan kami, lepas g perak, kami trus ke penang.
tapi saya tak nak g sebab takut penang kena tsunami, hehe.

bonda pun taknak g mulanya, then ikut kata hati, g je la, kami tawakal.
memang tak kena tsunami kat tempat kami nak g, uitm bukit mertajam tapii mane la tau kannn..
sampai kat bukit merah, kami check in kat suria apartment.
sebenarnya nak g bukit merah ni da lame da, nak bawak adik2 jalan2 cuti sekolah.

esoknya, adik2 g mandi kat laketown resort tu.
bonda temankan adik2 lelaki mandi waterpark tu.
saya, adik2 kembar n kakak sedare g tempat lain.
kami g ecopark, taman org utan dan skylift.
kami amik combo, murah sikit.

oh ya, kalau nak ke taman orang utan tu, kena naik bot, sebab tempat tu kat pulau lain.
takutt!

ni atas skylift.

ni dlm naik bot nak ke taman orang utan.
kat ecopark.



da sampi penang tu, kami buntu la sebab takde apa2 kat bukit mertajam, yang ade jusco tu je la yg agak best kot.
then kami pakat ramai2 tawakal je la nak g pulau.
kena naik jambatan pulau pinang pulak, adoii takut!
sepanjang atas jambatan, mate saya ni meliar je tengok laut tu, hehe.

oh ye, kami ke queensbay mall.
lenguh kaki berjalan.

kat dalam butik guess. tengah sale giler dan rase terSANGAT la rugi tak rembat handbag yang less 50% ! cisss