Wednesday, November 17, 2010

aidiladha 17/11/2011

selamat hari raya aidiladha!

malam mantai, biase la,orang sume sibuk masak lemang,rendang,kuah kacang,ketupat!
nyum! nyum! sume sdp!=)
tpi saya xboleh makan kuah kacang..=(

malam mantai jugak, saya g umah nenek, nak kemas rumah nenek..
sampai je umah nenek, nenek jamu kami (saya + adik2 kembar) makan lemang n rendang.
alamak, xbuat keje la ni, nanti kekenyangan, hehe..

da siap makan, kami nak mulakan operasi mengemas.
nenek kata esok (pagi raya) kemas.
macam tau2 je nenek ni, kami kekenyangan sangat, hehe..

kami pun lepak2  dlu, borak2 then baru la balik..
sampai umah, semerbak bau kuah kacang ibu.
sedapnya bau!
ibu buat kuah kacang, ketupat n lontong..
awesome!!

esoknya di pagi raya..
ibu kjutkan saya pukul 6.15 pagi.
adoi, ngantukny mata ni.

relax dlu la, jap lg bangun..
sedar2 je da 645pg..
berlari masuk bilik air,mandi..

dalam bilik air,dengar ibu menjerit sebab bangun lambat, hehe..
da siap2, kami (saya + adik2 kembar) balik umah nenek..
kami pun kemas2 umah nenek n sarapan..

da habis org sembahyang raya, saya g umah maklong.
then g masjid, tengok orang sembelih lembu.
dalam 5,6 ekor jugak la..

alamak, hujan la pulak, baring2 terus tertido..
almaklum la sejuk2 tdo memang besstt!


0 comments: