Tuesday, February 23, 2010

AYAH OH! AYAH

Adoi, lame da tak update blog..
cuti raya cina baru je lepas,.
cuti seminggu, aku sangat2 busy,.
seminggu cuti, nilah rutin seminggu ku..


nak buat assignment, agak terbatas masa..
dengan laptop yang tak boleh charge, kene off baru boleh charge..
pagi bangun subuh, g beli sarapan and hantar sarapan kt ibu, ibu kat hospital..
ayah sakit..=(


citernya macam nie..
hari selasa (09/02/10) petang, aku dapat call dari ibu..
ibu suruh aku balik petang tu..
aku tanya kenapa..
ibu kata ayah sakit, kene tahan wad..


aku agak terkejut! 
aku tak puas hati, aku call adik aku..
die citer, ayah demam panas n ibu terus bawak g hspital n adik aku pulak tak tau lg ayah kene tahan wad..


lepas maghrib, aku terus bertolak balik seremban memandangkan esok aku takde kelas..
tapi!! aku kena submit keje Miss Junita pulak !! adoi, pening2!!
fikir punya fikir, aku suruh Hafiz hantarkan memendangkan esok petang dia ada kelas engan Miss Junita..


Pastu, sampai seremban, aku terus tanya ibu, kebetulan ibu ada kat rumah..
ibu kata ayah kene strok peringkat pertama !
Ya Allah !! aku sangat2 terkejut!


esoknya, aku g hospital dengan adik2 aku..
aku sebak tengok keadaan ayah,.
dulu ayah seorang yang ceria, kini ayah terlantar atas katil..


kata ibu, ayah lumpuh badan sebelah kiri..
doktor check seluruh badan ayh luar n dalam,.
tapi takde ape2 penyakit yang boleh dikaitkan dengan strok ayah..
kata doktor, ayah strok secara tiba2 and ayah takde penyakit ape2 pun..
sihat walafiat, doktor pun pening macam mana ayah boleh kene strok..


tapi, satu je aku fikir, ayah trkena buatan org..
org yang sama hantr 'benda' and 'benda' tu la yg kacau aku !!
kini, hampir 2minggu ayah kat hospital, ayah beransur pulih.
cuma ada gangguan kat otaknya, dia macam budak2 n pemikirannya lambat sikit..


aku tak kisah, asalkan ayh pulih macam biasa !
habis je cuti raya cina, aku kene balik shh alam..
macamana la adik2 aku nanti,.


ibu takde kat umah, tidur hospital.
moga kamu2 pandai jage diri, adik2 ku..


sebelum aku balik shah alam, ibu sempat pesan..
"Jangan malu dengan keadaan ayah.. dia tetap ayah kamu dunia akhirat.."


Ya, aku tak malu langsung dengan keadaan ayh!
malah, aku berdoa siang malam supaya kau sihat seperti biasa..
aku rindukan dirimu yang dulu ayahku..

0 comments: