Monday, January 4, 2010

TAHUN BARU 2010!



Salam!..=) terima kasih sebab sudi bace blog nie.. actually, dulu ade blog tp tak aktif da sejak sambung belajar kt Unisel..yelah, mase duduk dorm, mane la nak cekau line internet..so da lame2 tu, lupe emel dgn password..terpakselah buat blog baru..=)




Tahun Baru-2010; aku macam semua orang, ade azam baru, semangat baru, kawan baru,pakwe baru??? oh tidak! aku setia pada yang satu!..=) sory my dear!..=)




Tahun baru sebelum2 nie aku tak pernah sambut kat mana2.


ntah la, mungkin hanya kerana aku perempuan, family ku berat untuk melepaskan ku pergi..


tapi aku tak kisah sebab dari rumah ku boleh nampak bunga2 api, terasa jugak la macam sambut kat luar, hehe.

Tapi, tahun baru nie 2010, aku sambut kat tepi jalan raya yang ditemani bapak-bapak polisi yang menjalankan tugas mereka (roadblock)

Ceritanya begini..malam tahun baru, aku n family g rumah sedara ku, hanya 20 minit dari rumah ku..
masa otw balik ke rumh dalam pukul 11 malam, tiba2 aku dengar macam ade benda tersangkut kat bawah kete..
aku da fikir lain (hantu tersangkut bawah kete), heheh
ingatkan hanya aku sorang je yang dengar bunyi tu, adikku pun dengar jugak..

aku bagitahu ibu n suruh berhenti tepi jalan utk periksa..
tapi jujur aku cakap, aku mmg xbrani langsung nk turun kete!
aku suruh ibu ku berhentikan kereta kat bawah lampu, biar terang, takut jugak terjadi ape2..

lepas ibu berhentikan kereta, aku n adik2 aku yang lain pun turun sekali..
rupa2nya, tayar belakang pancit!
ibu da kelam kabut, tak tau nak buat ape..
kami bukannya pandai nak tukar tayar kete..

aku ingatkan, ade bapak2 polisi tu, boleh la tolong tukarkan tayar tapi sume tengok je! ceh!
last2, ibu mintak tolong sepupu2 ku..
setengah jam kemudian,, sepupu2 ku datang n tolong tukarkan tayar..

tepat 12.00am, kiri kanan bunga api!
memang seronok sangat2!

setengah jam kemudian, sepupu2 ku berjaya tukarkan tayar kereta! hehe
nilah pengalam pertama aku sambut tahun baru di luar walaupun hanya ditepi jalan..=)


Adik2ku and my 2pupu tengah dduk tepi jalan tengok bapak polisi buat roadblock
(ps: sori ye gmbr pecah sb amk guna fone, huhu)
Ni pula gambar tayar belakang kiri kete Unser yang pecah tu,.
(ps; sori jgk sb gmabr pecah, heee)

f-faa
(01/01/10)

0 comments: