Friday, January 8, 2010

RUMAH LAME, BILIK BARU! Heeee

Aku n family da pindah umah baru kat Villa Suria,Warisan Puteri,Ampangan,Sban..
Kteorang pindah mase bulan puase tahun lepas..
Lepas da siap renovate dalam umah tu, kteorang pun pindah..
Kirenya raya sambut kat umah baru la, hehe..

Baru 2,3 bulan dduk umah baru tu, macam tak serasi pulak..
Pastu hujung bulan 12 tahun lepas, kteorang duduk umah lame semula sampai la sekarang..
Memamg macam umah bujang la,..
Yelah, perabut2 sume xde. ksong je umh nie, hehe..
Orang dtg pn, dduk atas lntai je..

Bincang punya bincang, ayah n ibu pakat nak duduk umah lame semula..
Pastu, nak besarkan dapur n bilik aku!
Bilik aku je kat bawah, bilik adik2 n parent kt tigkat atas..

Kata ibu, bilik aku nanti akan buat satu pintu, penghubung antara bilik aku n bilik air..
Pastu nak beli katil kelamin (queen)..
Heheh, skeny!..
Asyik katil bujang je, nak golek2 pun terhad, takut jatuh katil,heheh..

Ibu pun panggil la kntraktor..
Kata ayh, klu boleh nak siap hjung bln januari nie jgk..
Wah! lg cpt, lg bgus! heheh

Start dr tu, aku da fkir2 nk cat kaler bilik wne ape..
Ibu pn tny, nak cat kaler ap..
Aku ckp nak wne coklat n krim lembut..

Tadi, kontraktor nak renovate umah ni datang..
Katanya nak mula buat keje lepas raya cina..
Adoi, makin lmbt plk..

Xpe2, biar lmbt, jgn keje cincai, nt roboh plk umah nie..
So, kami ni kureng serasi dengn umh banglo..
Kami lebih serasi dengan umah teres 2 tingkt je..=)

0 comments: