Saturday, January 30, 2010

HANTARAN

tadi (30 hrbln) aku balik kampung kat sban jgk.
pastu nenek, ibu n sorang sepupu aku nie citer2 la pasal ade sorang budak kampung nak kawin.
nenek kata hantaran dia rm10ribu.
xheran la sebab lelaki tu orang kaya, keje besar.

yang ppuan tu xtau pulak keje ape.
pilihan family, lelaki tu pun tak kisah.
then, nenek kata, "mahalnya hantaran? klu nenek, rm5ribu da cukup da.."

pastu aku terfikir, nanti hantaran aku berapa ?
jujur, bagi aku, hantaran tak penting, yang penting akad n nikah tu je.
tapi biaselah, mulut2 orang nie macam2..
bila letak hantaran mahal, kata llaki tu keje tak elok.
bila hantaran rendah, kata lelaki tu keje biase2 je..
baik diamkan je hantaran berapa.

kadang2 aku berangan sendiri, bila nak kawin?
tapi jodh sume di tgn Tuhan..
manelah tau aku kawin 23,24 kn..
hehehe..

ape2 pun, aku nakkan yang terbaeekkk mase kawin nanti
sb.....kawin kan sekali je..
lain lah lelaki, 4 kali bleh kawin..
tapi kalu laki aku nak kawin 4, siap!
tak ppuan yang sanggup berkongsi kasih suaminy..

0 comments: